V času bolezni Covid-19 in šole na daljavo se je naše življenje precej spremenilo. Šolanje ni več enako kot je bilo to še včeraj. Učitelji in učenci smo začeli delati od doma in na daljavo. S tem se je količina časa, ko presedimo pred računalnikom oz. posedamo doma izjemno povečala.

Prve raziskave na področju športa in na temo našega spremenjenega življenjskega sloga v času bolezni COVID 19 je opravila ekipa SLOfit. KDO je ekipa SLOfit? SLOfit ekipa je skupina strokovnjakov na področju športa in zdravja, ki analizira oz. razčlenjuje rezultate meritev pri športno vzgojnem kartonu. Ugotovili so, da sta v času epidemije COVID – 19 gibalno manj učinkoviti kar dve tretjini otrok, pri povprečnem otroku pa bi naj gibalna učinkovitost upadla za več kot 13 odstotkov otrok, kar je vidno predvsem pri tistih otrocih, ki so bili prej zelo aktivni. Podatki so pokazali, da se je pri več kot polovici otrok, zajetih v raziskavo, povečalo podkožno maščevje.

Športni pedagogi naše šole želimo zmanjšati posledice, ki izhajajo v današnjem času predvsem iz prekomernega posedanja oz. sedenja pred računalniki. Zato otroke spodbujamo k dnevnemu oz. večkrat tedenskemu gibanju na prostem in doseganju števila korakov. Pri tem smo se naslonili tudi na priporočila Svetovne zdravstvene organizacije (WHO).

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) in številni zdravniki ter drugi strokovnjaki menijo, da bi 10.000 korakov na dan pregnalo kar nekaj bolezni današnje družbe.  Priporočilo 10.000 korakov na dan  oziroma šest do sedem kilometrov (odvisno od vaše dolžine koraka in hitrosti) je le začetek zdravega načina življenja. Večina ljudi povprečno naredi 3.500 korakov, kar je v resnici zelo malo. 10.000 je odlična številka, saj se mora človek zanjo že malo potruditi in tudi dobro se sliši.

Hoja, ki smo jo izbrali v šoli na daljavo, velja za eno najbolj varnih oblik telesne dejavnosti, s katero se lahko ukvarjajo ljudje vseh starosti, ne glede na telesno pripravljenost. Ravno zaradi tega je hoja tako učinkovita, saj jo lahko vsak posameznik prilagodi svojim sposobnostim. Še več: Zanjo ne potrebujete posebne opreme, le udobne čevlje in dobro voljo ter masko.

Kako je potrebno hoditi? Hoja naj bo čim bolj naravna – korak začnite na peti in celo stopalo povaljajte po podlagi, dokler se s prsti odločno ne odrinete v nov korak, stopala postavljajte vzporedno, drugo ob drugo, kolen pa ne iztegujte do konca. Poskrbite, da bo drža ves čas vzravnana in pogled usmerjen nekaj metrov naprej. Sproščeno dihajte skozi nos, da se bo zrak na poti v pljuča očistil, ogrel in ovlažil. Za povečanje aktivnosti lahko aktivno zamahujte z rokami, tako boste med odločnim korakom, ki bo v gibanje spravil mišice nog in zadnjice, vplivali tudi na krepitev mišic rok, ramen in hrbta.

S hojo bomo aktivirali naše telo, pospešil se bo srčni utrip in okrepilo se bo srce, zmanjšal odstotek telesne maščobe, utrdile se bodo mišice, nadihali se bomo svežega zraka, vzdrževali bomo kostno gostoto, ohranjali bomo kondicijo, pospešili presnovo, upočasnili staranje, izboljšali telesno držo, pregnali stres in bomo srečnejši.

Spodbujamo vas, da dnevno sami oz. s člani istega gospodinjstva narediti čimveč korakov na prostem. Morda si število korakov izmerite z mobilnim telefonom ali športno uro. Na koncu preverite še kako aktivni ste bili danes? Ostanite zdravi!

Manj kot 5.000 – neaktivni
Od 5.000 do 7.499 – nizko aktivni
Od 7.500 do 9.999 – zmerno aktivni
10.000 – aktivni
Več kot 10.000 – zelo aktivni

Maribor, 2.12. 2020                                                

Pripravila: mag. Nina Kolenc, prof. špo. vzg.,

vodja aktiva za šport

(Skupno 146 obiskov, današnjih obiskov 1)